رئيس التحرير
عصام كامل

"نيولوك" صفوت حجازى يثير السخرية على "تويتر".. هالة: هو التبرج مش حرام شرعًا؟..خالد: البلتاجى محتاج خبير تجميل لبنانى.. أحمد: فكرنا بالراجل أبو رجل معزة فى" جاءنا البيان التالى"

فيتو

أثار خبر القبض على صفوت حجازي، القيادي الإخواني، سخرية النشطاء بموقع "تويتر"، وخاصة بعد "النيولوك" الجديد الذي ظهر عليه أثناء القبض عليه، في كمين بمطروح متجهًا إلى ليبيا، ويبدو حالقًا لحيته، وأنباء عن صبغه لشعره.

وقال "ميدو": بس صفوت حجازي كان عامل نيولوك جامد النهارده وهو مقبوض عليه"، وأضافت "هالة": صفوت حجازي في نيولوك! فين لحيتك ياراااجل.. هو التبرج مش حرام شرعا؟".

وأوضحت "جيما": اللي كان يخطب كل يوم أنه باقي في رابعة وسيستشهد فيها مسكوه مسوي نيولوك وهارب إلى ليبيا وترك الأتباع يموتون لأجل مرسي!"، وأضاف "أحمد خالد": طب صفوت حجازي وعمل نيولوك.. لكن البلتاجى ده إيه نظامه ! ده محتاج خبير تجميل لبنانى".

وتابعت "فريدة": على القدس رايحين شهداء بالملايين بس عن طريق الذهاب إلى الإسكندرية ومنها إلى مرسى مطروح وسيوة ومنها إلى ليبيا بعمل نيولوك صفوت حجازي"، وقالت "آية موسى": مش عيب يا راجل يا ناقص تخلي الإخوان ينظموا مظاهرة يوم الجمعة.. وانت بتلم هدومك وبتعملي نيولوك وبتخلع على ليبيا".

وكتب "أحمد البنا": طيب بعيدا عن أي حاجة نيولوك صفوت حجازي جامد تحس أنه صغر ٢٠ سنة"، وقال "مينا فايق":" بعد ما حلق دقنه وعمل نيولوك.... برضو اتقبض عليه"، وأضاف "أحمد": " نيولوك صفوت حجازي شبه الراجل أبو رجل معزة في جاءنا البيان التالي".


الجريدة الرسمية