رئيس التحرير
عصام كامل

بالفيديو.. "مص الصدمة" يُثير سخرية نشطاء "فيس بوك".. الكومي: النهضة إرادة مص.. فودة: كان بيمص الصواريخ في ناسا.. إسلام: "انتقى" ألفاظك يا مرسي.. عمر: اسمها نمتص يا خروف

فيتو

أثار حديث الرئيس محمد مرسي حول امتصاص صدمة سد النهضة، الذي جاء على هامش كلمته خلال حواره مع القوى الوطنية لمناقشة ملف سد النهضة، اليوم الإثنين، سخرية نشطاء "فيس بوك"، منتقدين تدني اللفظ، وسوء اختيار بعض الكلمات.


قالت ضد الإخوان: ﻣﺶ ﻓﺎﻫﻤﺔ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﺘﺘﺮﻳﻖ ﻋﻠﻰ ﻛﻠﻤﺔ "ﻧﻤﺺ ﺍﻟﺼﺪﻣﺔ" ﻟﻴﻪ! ﺍﺣﻨﺎ ﻋﻨﺪﻧﺎ ﻓﻴﻠﺴﻮﻑ ﻓﺼﻴﺢ ﻣﻔﻮﻩ.. ﺃﻻ ﺗﻜﺒﺮﻭﻥ؟ ﺑﻼﺵ ﺗﻤﺴﻜﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﻮﺍﻓﻪ ﺩﻱ.. ﻛﻞ ﻭﺍحد ﻳﺮﻭﺡ ﻳﺠﻴﺐ ﺷﺎﻟﻴﻤﻮﻩ ﻣﻦ ﺳﻜﺎﺕ.

عمر المختار: اسمها نمتص يا خرررروووووف يلعن أبو اللى انتخبك وخلاك رئيس.
Wagdy El Komy‎‏::: النهضة إرادة مص
Mohammed Awad مص العصفورة # عليك واحد

Nawara negm: بس المشهد اللي بالاجتماع كله: مرسي وهو باصص للمدى ومبتسم ابتسامة رضا وشبه البيبي لما بنحطه على البوتي بعد ما كان مزنوق.

fshaheen63: وماله ياخويا نمص ونبوس الواوا كمان
akmalito: مابلاش إنتوا يا خرفان، صباح ونيس وسخنة زيك والجزار ودوللى.. البجاحة من صفاتهم الأساسية ولاد بديعة.

Alic FoDa: ويقلك كان بيشتغل في ناسا.. ههههههه.. كان بيمص الصواريخ:))))))
mnmnm58: طيب انت فهمت إيه لما يقول: "لما زير المية عندنا ال ال ال بتاخد وقت لغاية ما توصل عندنا م م م مفيض توشكي ومفيض آخر في الجنب التاني فعندنا إمكانية أن إحنا نمص ال ال الصدمة إذا ما حدث لا قدر الله انهيار مفاجئ لااااااااسد كبير عنده مخزون كبير زي كده متوقع.

عمرو عزت: غالبا الألف طن حشيش اللي مرسي قال إن الحكومة صادرتهم بيتم استهلاكهم دلوقتي في الحوار الوطني.
شرف شيكو: طيب هو غاوي مص إنما إحنا أي ذنبنا نمص على كبر، إمتي ييجي٦٣٠ قبل ما نمص كلنا وأنا بصراحة ماليش في المص بعد السن ده.
محمد أشرف: والله أنـا حاولت كتير أكون محترم... بس كده كتير بجد.
EkhnatOon Elmasry: المفارقة أن دومة ياخد ٦ شهور بتهمة إهانة الذات المرسية في نفس اليوم اللي مرسي عمل فيه حوار وطني أثبت فيه أن دومة لازم يتكرم بجايزة نوبل!

sahbi landolsi: ولو يا ريّس حقّك برضه! مصّ يا حبّة عين أمّك مصّ.
Sedra Shalan: عاوز تمص يا مرسي.. انت لسه ما اتفطمتش يا خروف.

MrNasyem: بني آدم مهزأ أديك جبت لنفسك التهزيء وقلة القيمة حد يقول للخروف ده يبطل كلام شوية.. كل ما يفتح بقة العكر ده يبان جهله وغبائه وسطحيت.

Mody Masr: هى أوستيك ولا إيه.
Ahmed Asaad: أنتوا جايبلنا رئيس عندوا مراهقة متأخرة.. هو كله كده +18
islam moneer: انتقي ألفاظك يا مرسي.
الجريدة الرسمية